Obchody a služby pospolu


Spokojenost obyvatel každé lokality je do značné míry závislá na dosažitelnosti a rozmanitosti obchodů a služeb. S příchodem obchodních center se však mnoho obchodů přestěhovalo mimo obytné zóny a místní malé provozovny živoří. Na Smíchově je to jiné.

Autor: Petra Kovářová
Foto: archiv

číst článek

Obchody a služby pospolu

Ke stěžejním pilířům rozkvětu Smíchova do současné „živé“ podoby patří bez pochyby obchodní centrum Nový Smíchov. Otevřeno bylo 26. 9. 2001 jako jedno z prvních obchodních center v České republice. V roce 2010/11 prošlo rozsáhlou rekonstrukcí, aby mohlo nabídnout prostředí obohacené zelení, eskalátory, novými architektonickými prvky a odpočinkovými zónami.

Nový Smíchov patří mezi nejúspěšnější nákupní centra u nás. Má vynikající polohu v jedné z nejvíce frekventovaných křižovatek v Praze. Spádová oblast je proto velmi široká. Ve svém nitru soustředí široké spektrum atraktivních značek a nadstandardních služeb. Mezi ně patří poradenství v oblasti stylingu a pomoc s výběrem při nákupu za asistence profesionálních stylistek ve třech vyhrazených dnech v týdnu. Nechybí provoz dětského koutku s různorodým programem.

„Naším přáním je, aby zákazníci odcházeli s co nejlepším zážitkem z návštěvy a rádi se k nám vraceli. Obchodní centrum již není pouhé místo k nakupování, ale velký zábavný prostor pro trávení času. Jakési „jeviště“ plné obchodů, ale také setkávání a radosti,“ vysvětluje Jana Mouchová, marketingová manažerka společnosti Klepierre, která centrum provozuje.

Veronika Tebichová,
Head of Retail Agency, CBRE

Nabídka grastronomie na Smíchově
je velmi pestrá. Čím dál více se zde projevuje trend zvýšené poptávky po kvalitnějších potravinách a biopotravinách.
Událostí zde bylo například uvedení konceptu Delmart.

Na 60 000 m² rozdělených do tří nadzemní podlaží skýtá prostor 165 obchodním jednotkám, 21 restauracím a kavárnám, multikinu Cinema City s 12 kinosály (s celkovou kapacitou 2700 míst), zahrnující i moderní 4DX sál. Nechybí hypermarket ani možnosti sportovního vyžití na bowlingu nebo ve fitness klubu Holme Place.

Podstatnou součástí centra Nový Smíchov a vlastně širokého okolí je trojpodlažní podzemní parkoviště s kapacitou 2500 míst. Nejspodnější patro nabízí k pronájmu parkovací místa rezidentům z blízkého okolí. Horní dvě patra pak využívají nejenom návštěvníci centra, ale i ostatní, kteří krátkodobě zavítají do této lokality.

„Oblast Anděla je v Praze druhým nejatraktivnějším obchodním centrem. Na rozdíl od centra Prahy se sem však soustředí především místní obyvatelé a lidé, kteří zde pracují. Nejde o turisticky exponovanou lokalitu.

Díky velkému pohybu a koncentraci osob je zde ideální prostor pro rozjezd nových obchodních a restauračních projektů. Kde jinde by měly šanci uspět než tady," upozorňuje na přednosti z pohledu retailu Veronika Tebichová, Head of Retail Agency společnosti CBRE. Zároveň však dodává, že oblast v podstatě svou reklamu ani nepotřebuje. Stávající kvalitní prostory pro komerční využití jsou prakticky beznadějně obsazené a majitelé domů jen těžko hledají možnosti zpřístupnění nových. Také proto zde nejsou zrovna malé nájmy. Mít provozovnu v centru zdejšího dění se zkrátka vyplácí.

Směrem od exponované křižovatky však ceny zvolňují, prostor tak nacházejí i obchody a restaurace nižších cenových úrovní. Každý si tedy vybere podle svého.

Holmes Place nejen na Smíchově
Holmes Place je předním prémiovým wellness klubem v Evropě. V Praze sídlí ve 2. patře OC Nový Smíchov a na Křížíkově ulici v Karlíně. „Naším cílem je pomoci klientům najít aktivitu, která jim vyhovuje, v místě, kam se rádi vracejí. Pomáháme jim dosáhnout jejich cílů pomocí individuálního osobního přístupu, motivace a podpory, aby se s námi mohli cítit mladší, zdravější a šťastnější,“ uvádí k filozofii klubu Nina Kolomazniková, manažerka Holmes Place Karlín.

 

DISKUZE